8.8.14

Halloumi twist


Gisteren moest ik iets verzinnen om het avondeten 'af' te maken. Ik had nog een restje van de aubergineschotel van de dag daarvoor, maar dat was niet genoeg voor een complete avondmaaltijd. Eerder deze week had ik bij 'de Turk' een stuk halloumi gekocht, omdat ik dat al lang niet had gegeten en ik daar veel zin in had! Het leek me gisteren een geschikt moment om een bestemming voor de halloumi te bedenken. 
Ik probeer mezelf de laatste tijd uit te dagen om wat beter mijn best te doen alle ingrediënten die ik in huis heb te benutten, zodat ik bijvoorbeeld niet aan het einde van de week verlepsjte  groente in de prullenbak hoef te gooien. Ik had nog anderhalve groene paprika en aardig wat venkel (die maakte ik dan ook bij lange na niet op in dit gerecht).

Bij diezelfde 'Turk' had ik eerder ook een hele voorraad biologische trostomaten gekocht en de smaak van de tomaat leek me goed passen bij de andere ingrediënten die ik inmiddels in mijn hoofd had zitten. Wat overbleef om erbij te doen was good old feta. Ik kan niet zonder! (dat is natuurlijk niet waar, maar ik wíl vaak niet zonder). 

Scroll door naar beneden voor het stappenplan.

Ingrediëntenlijst:
1,5 groene paprika, in duimdikke repen
0,5 venkel, in de lengte in dunne plakken/repen gesneden
1 grote trostomaat
125 gram halloumi
30 gram feta
olijfolie om flink te besprenkelen
oregano
0,25 kopje water

Duur: 55 minuten + voorverwarmingstijd oven.



Stappenplan:
Warm de oven voor op 220 graden celcius (ik gebruik een heteluchtoven).
Vet een kleine ovenschaal in met olijfolie.
Verspreid de paprika en venkel in de ovenschaal en besprenkel het geheel met olijfolie.
Doe de schaal in de oven voor 15 minuten.
Haal de schaal uit de oven en vul deze aan met het water. Doe vervolgens terug in de oven voor 10 minuten.
Haal  de schaal weer uit de oven en leg de tomaat bovenop de groente. Draai de temperetuur terug naar 200 graden. Besprenkel vervolgens weer met olijfolie en doe terug in de oven voor 10 minuten.
Haal  de schaal weer uit de oven en verkruimel de feta over het eten, leg vervolgens de plakken halloumi bovenop.  Doe terug in de oven voor 20 minuten. 

Klaar is Kees! Ik adviseer om het eten goed in de gaten te blijven houden. Vertrouw je het niet? Wordt het te snel donker? Zet de oven gewoon lager, of doe er meer water bij! Mijn recept is een richtlijn voor jouw succes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb jij er nog wat over te zeggen? Deel het hier!